butterfly_-background_90007

Kalenderen skriver d. 5. oktober 2015, uden for ligger tågen som et tykt tæppe. Det er en helt perfekt dag at påbegynde denne blog på.

Om 27 dage (d.1. november) sætter de 4 Ploug Krogslund´er sig ind i en flyvemaskine og tager turen mod øst. Turen går til Thailand, Myanmar og Singapore, vi skal være på farten i 7 uger helt frem til d.21. december. De 4 Ploug Krogslund´er består af min mand Per på 33 år, vores søn William på 6 år, vores datter Mynte på 4 år og undertegnede. Mit navn er Maiken, jeg er 38 år.

Denne blog kommer primært til at handle om vores rejse, mens vi er afsted og kun lidt om vores forberedelser. Jeg ved, der findes rigtig mange rejseblogs, med tips og tricks til rejser med og uden børn, penge og bagage. Denne blog tager et langt mere egocentrisk udgangspunkt. Nemlig i os selv, vores rejse i vores lille familie. Alle der har lyst til at følge med i vores tur er inviteret og jeg vil nyde at læse jeres kommentarer, hvis I har lyst til at sende os en hilsen, mens vi er afsted.

Hvorfor skrive en blog?

Jeg har valgt at blogge, fordi det er en god måde at fastholde momentet på. Når vores børn bliver ældre kan de læse om turen og måske kan det være med til at skabe nogle stier i hukommelsen specielt for Mynte, som måske ikke kommer til at huske så meget fra turen. Derudover er en blog en god måde at dele oplevelser på. Vores familie, venner og kolleger, I får her muligheden for at få et lille indblik i vores rejse, når I følger vores færd og ser nogle af billederne. Det er i hvert fald min forventning til denne blog.

Jeg glæder mig til at komme i gang. Komme i gang betyder jo at turen nærmer sig. Det giver lidt sommerfugle i maven at tænke på denne rejse. Vi har aldrig rejst så længe før, hverken sammen eller hver for sig og da slet ikke med børn. Det er vildt, det er en smule angst provokerende, men også virkelig virkelig fedt og en fantastisk mulighed for os alle 4.

Vi glæder os,